Pl. put Psunjem 6/9

Danas sam hodao dionicu Planinarskog puta Psunjem od Crne mlake do Strmca.

Da bih došao do trase Planinarskog puta Psunjem od parkirališta na Strmcu  uputio sam se prvo do Planinarske kuće Strmac gdje sam udario žig 11. kontrolne točke. Nastavljam uz potok Begovicu, usput prolazim pored kaptiranog Šumarskog izvora gdje kroz cijev curi prvoklasna planinska voda. Prolazim kroz važno planinarsko križanje i nastavljam još kratko prateći potok, a od okretišta ceste postupnim usponom izlazim na šumsku cestu Jastrebinac - Bjelovac kojom stižem do izvora Bjelovca. Na vodu iz ovog izvora pametnije je ne računati. Od Bjelovca gdje je križanje planinarskih staza pratim planinarsku stazu za Crnu mlaku. Markacije nisu dugo obnavljane, ali iako su dosta blijede može ih se dobro pratiti. Prvo idem uz potok tražeći najpogodniji put, a onda hvatam greben kojim direktno strmo uzbrdo dolazim na Crnu mlaku.
Prvi dio izleta bio je pristup planinarskoj obilaznici. Ovdje se nastavljam na dionicu koju ću hodati na izletu 5/9 od Ivanovca do Crne mlake. Od Crne mlake grebenom koji je razvodnica Begovačkog i Rikavičkog sliva preko šumskog područja Rastovac dolazim do Bukovih ravni gdje je lovačka čeka. Malo dalje nalazi se kratki odvojak do kote čija planinarska tabla je vidljiva i sa staze. Ubrzo prolazim pored druge čeka, gdje ima nešto vidika i dolazim na križanje planinarskih staza koje nije ucrtano u novu HGSS-ovu planinarsku kartu. Tu se može strmo nizbrdo spustiti na križanje, kroz koje sam prošao išavši prema Bjelovcu, kod stupa s planinarskim putokazima. To je staza 316A po Registru HPS-a. Planinarski put Psunjem nastavlja ravno i ulazi u područje Ravnog gaja preko čijeg vrha prolazi. Dalje je isključivo nizbrdo. Vrlo brzo evo me i na 10. kontrolnoj točki, Ravni gaj
Spuštam se uz zapuštenu livadu Ravni gaj i dolazim do livade Predol. Do Strmca je još manje od pola sata šumskim putem.

Za ovu dionicu preporučljivo je odvojiti nešto više vremena nego u mom izletu. I za hodanje, a posebno za pauze kako bi se bolje doživjela priroda.